Expertise

In tijden van onzekerheid ligt ons lot in handen van Facebook experten. Zij bepalen louter alleen de exacte overwinning van de mensheid op zijn hachelijke uitdagingen. De expertise van deze hoogst intellectuele elite berust zich niet in op één vakgebied, godzijdank. Ze buigen zich over meerdere vakgebieden. Gratis en voor niets maken ze je wegwijs in een wereld waar iedereen verloren dreigt te lopen. Denk maar aan de virologen onder ons die een jaar geleden nog feiten van fictie konden onderscheiden voor de leken. Diezelfde kwakzalvers van toen zijn nu financiële druïden geworden die, gekluisterd aan hun smartphone of computer, de blockchain-technologie onder de loep nemen. Ze staan je bij met raad en daad, waarin hun mening niet zomaar een mening is, maar een verhelderende waarheid die zichzelf lijkt heruit te vinden. Ze lijken echter iets vergeten te zijn…

Koen Buyse van Zornik

Gaten

Er zijn gaten in het waarschuwingssysteem van de experten die ons normaliter zouden moeten bijstaan in deze uitdagende tijden. Het wilt niet zeggen omdat ik geen reet interesse vertoon in het financiële Walhalla dat ik niet bijgestaan wil worden in andere zaken. Ik wil ook graag genieten van een waarschuwing wanneer een groot gevaar om de hoek lijkt te loeren. Waarom zijn onze Facebook experten zo algemeen in hun advies? Kan het allemaal niet een klein beetje op maat van de klant?

Ik durf mij een muziekliefhebber noemen. Er gaat geen dag voorbij dat ik mijn oren niet wil plezieren met klanken waar ik voor kies. In tegenstelling tot het advies dat ik krijg wanneer ik Facebook open is de keuze van mijn muziek variabel aan de situatie. In mijn ideale wereld geniet ik van de man op straat die mij behoedt voor opmerkelijke gebeurtenissen in de nabije toekomst. Ik kan zelf kiezen of ik er überhaupt verder op wil ingaan. Een soort filter die ik in het gewone leven toepas.

Dat geen enkele, écht geen enkele, Facebook expert mij heeft gewaarschuwd voor de comeback van de Belgische weengroep Zornik vind ik absoluut wansmakelijk.

Koen Buyse

De voormalige frontvrouw van Tokio Hotel heeft besloten om nieuw leven te blazen in haar Belgisch project, Zornik. Als de naam van deze triestige hermafrodiet geen belletje doet rinkelen dan zijn er nog een select aantal hits die je geheugen zullen opfrissen. Koen Buyse was de invloedrijke songwriter van de singles ‘Scared of Yourself’, ‘It’s So Unreal’ en uiteraard ‘I am Koen Buyse and I am a Loser’. De groep rond de ex-kontlikker van Hanne Troonbeeckx mag in het kort twintig kaarsjes uitblazen van de emo taart. Ik kan de goden in het Walhalla niet genoeg vervloeken dat ze mij niet behoed hebben voor dit grote gevaar.

Als kers op diezelfde taart kwam ik via StuBru, niet via de betrouwbare experten dus, te weten dat ze buiten een jubileumconcert ook nog eens bezig zijn met nieuw materiaal. In de hoop dat de zwart geschilderde fanbasis van toen wat meer verstand, en vooral smaak, heeft gekregen ga ik ervan uit dat Zornik zal floppen. Het is een groot schandaal dat zulke tsjingeltsjangel debielen nog maar een poging willen ondernemen om mijn oren te pijnigen.

Dat mijn waarschuwing vijgen na Pasen zijn, dat wil ik erbij nemen. Dat de Facebook experten het te druk hebben met de coronacrisis en de snelcursus ‘HOe WoRd !K sNel RiJk’, dat kan ik er ook nog wel even bijnemen. Maar het laatste nieuws rond de losers van Zornik, dat kan ik niet zomaar laten passeren. Een gewaarschuwd man is er twee waard.

Plaats een reactie